Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2016 | short communication | Ausgabe 5-6/2016

Wiener Medizinische Wochenschrift 5-6/2016

Feasibility and acceptance of biofeedback-assisted mental training in an Austrian elementary school: a pilot study

Zeitschrift:
Wiener Medizinische Wochenschrift > Ausgabe 5-6/2016
Autoren:
MBA, MSc Univ. Prof. Dr. Richard Crevenna, Christine Krammer, Mohammad Keilani

Summary

This pilot study aimed to investigate feasibility, acceptance, and effects of biofeedback-assisted mental training in a population of fifteen 10-year-old pupils in an Austrian elementary school. Participants were instructed in relaxation techniques by using biofeedback. Before intervention, after 6 weeks with active mental training and with regular instructions by the teacher, and after a further time period of 6 weeks without instructions, attention and concentration improved. The results indicate feasibility, good acceptance, and beneficial effects of biofeedback-assisted mental techniques in Austrian elementary school pupils.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Abo für kostenpflichtige Inhalte

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5-6/2016

Wiener Medizinische Wochenschrift 5-6/2016 Zur Ausgabe