Literatur
Holm-Petersen C, Vinge S and Hansen J et al. (2007). The impact of contact with psychiatry on senior medical students’ attitudes toward psychiatry. Acta Psychiatr Scand 116: 308–311
McParland M, Noble LM and Livingston G et al. (2003). The effect of a psychiatric attachment on students’ attitudes to and intention to pursue psychiatry as a career. Med Educ 37: 447–454
Radebold H. (1992). Psychodynamik und Psychotherapie Älterer. Heidelberg: Springer, Berlin
Radebold H. Warum werden Ältere bis heute immer noch nicht ausreichend psychotherapeutisch behandelt? Psychologie in Österreich 26/3 (BÖP), 2006.
Singh SP, Baxter H and Standen P et al. (1998). Changing the attitudes of ‘tomorrow’s doctors’ towards mental illness and psychiatry: a comparison of two teaching methods. Med Educ 32: 115–120
Von Zwerenz R, Barthel Y and Leuzinger-Bohleber M et al. (2007). Einstellungen von Medizinstudierenden zu psychotherapeutischen Behandlungsverfahren und Weiterbildungen. Z Psychosom Med Psychother 53: 258–272
Author information
Authors and Affiliations
Corresponding author
Additional information
Eingelangt am 4. März 2010, angenommen am 14. Juni 2010
Rights and permissions
About this article
Cite this article
Löffler-Stastka, H., Fink, B., Kerstan, E. et al. Zur psychiatrisch-psychotherapeutischen Identität. psychiatr. psychother. 6, 66–72 (2010). https://doi.org/10.1007/s11326-010-0101-1
Published:
Issue Date:
DOI: https://doi.org/10.1007/s11326-010-0101-1